Når jeg går i seng, sætter jeg en lydbog eller lignende på, og så ligger jeg og skitserer lidt, inden jeg knalder brikker.
Hvor ideerne kommer fra, aner jeg ikke, men tit er det sten, materialer eller problemer, som inspirerer.
Engang imellem kigger jeg så skitserne igennem, og dem jeg stadig kan lide, klipper jeg ud og klistrer i min idébog.
Idébogen er en samling af skitser og arbejdsgange, udklip, fotokopier og billeder.
Jeg bruger faktisk sjældent nettet eller blade til inspiration, og når jeg endelig finder et net-billede af noget inspirerende, ja, så gemmer jeg det i en mappe, hvor det ligger uset hen, til det forsvinder i næste mega computer-crash.
Engang købte jeg TemaVisen fra Ravstedhus, men det gik pludseligt op for mig, at de var blevet så intetsigende, at jeg ikke engang gad kigge i dem, når de kom - så de er droppet...
Noget som også kan inspirere mig voldsomt er en tur til havet, i skoven eller i et byggemarked...
Men det meste inspiration kommer altså lige inden sovetid...
Altså jo kan da godt blive inspireret af noget på nettet... søger os efter måder at gøre ting på.. men som oftes kommer tingene enten af at sidde og kigge på materialerne.. eller lige pludselig ud af det blå mens jeg sidder og lavet/tænker på noget helt andet
Women are angels! And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…