Sterling sølv

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Kirsten og Lise > Jeg er glad på jeres vegne over at I har råd til at købe ting i sterling sølv, men det virker som om at I glemmer at vi altså ikke alle sammen har samme økonomi som jer. Hvis jeg skal købe mine metal-dele i sterling sølv, så har jeg måske råd til at lave 2 sæt smykker om måneden. Mere vil der ikke være råd til fordi det er så dyrt. Så det er sødt at I husker os på at der kan være giftstoffer i tingene fra udlandet, men det hjælper ikke at I bliver ved med at skrive det og skrive at I kun køber sølv hos ravstedhus for vi er nogle der kun har råd til at bruge billige ting. Jeg håber ikke I tager denne besked surt for sådan er det ikke ment. Jeg har bare længe bidt mærke i at I bliver ved med at skrive ravstedhus, ravstedhus og ravstedhus og at sølvting fra udlandet kan være fyldt med skidt, og nu blev jeg altså nødt til at reagerer på det. Ingen sure miner herfra. :)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
for mit vedkommende har det ikke noget at gøre med om jeg har råd eller ej. jeg har ikke råd til at påføre en kunde alagi. Jeg har en butik og skal stå tild andsvar som produktandsvarlig over for kunden og jeg eller butikken kan blive draget tild andsvar for om tingene er i orden ,og dette er alså lovmesigt ,at jeg så har valgt at vi kun bruger sølv i vores smykker her i butikken. og hvad du og andre gør er jeg da ligeglad med . Men hvis du har fulgt den her tråd fra start så handler den alså om hvad og hvorfor man bruger af metalder og om man selv kan teste dem for om det er sølv eller ej Og hvis man har en hjemme side og skriver at man har sølv i signe ting så er man andsvarlig for at det er sølv og man skal være underlagt metalkontrolden. og sådan er det bare.
jeg plejer ikke at hendvise til det andet forum. men en der fra har været nød til at stoppe med at forahandle ting fra henndes hjemme side da hun ikke vil ind under metaldkontrolden, for det er faktis meget dyrt at være der under. Vi har ikke søgt om godkendelse enu så vi reklamere ikke med vores smykker
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Love-Shopping
Opal
Opal
Det nu ikke helt rigtig, jeg oprettede dette emne da jeg tjekkede dele på Ebay, med spørgsmålet om det er regler for køb af sterling sølv.. :?:

Jeg er ikk selv i tvivl om reglerne for at sælge sterling sølv smykker.. jeg har ikk selv råd til at sælge smykker af sterling sølv. havde jeg det, så gjorde jeg det gerne..

Jeg har intet problem med forsølvet / forgyldt materiale og sælger også kun mine smykker under det..

øhhh lyder det underligt formuleret.... skidt, jeg håber i forstår hva jeg mener..!
Senest rettet af Love-Shopping ons 5. maj 2010 21:33, rettet i alt 1 gang.
Knus fra Katja
Charlottes
Opal
Opal
Love-Shopping > Jeg forstår hvad du mener. ;)-

Kirsten > Det er jo ligemeget hvad trådene handler om, så skriver du altid at du kun køber sølv hos ravstedhus. Og Lise kommer tit og skriver at vi ikke ved hvad der er i tingene fra udlandet.
Det er også fint når du har råd til at købe derfra. Jeg har ikke råd. Jeg sælger ikke smykker til andet end min familie og mine veninder. De ved godt at jeg ikke er prof men kun en amatør, og hvis jeg havde smykker med 925s, så ville de ikke have råd til at købe det. Hvis folk køber smykkedele fra mig ved de jo også godt at det ikke er sølv for når de køber div. metal, så har de heller ikke råd til at købe sølv (måske engang imellem men ikke hver gang).
Og ja, smykkedele fra udlandet kan indeholde giftige ting, men det kan det frugt vi køber i Danske supermarkeder også. Kornet i vores rugbrød (igen fra Danske supermarkeder) kan også være sprøjtet med noget som egentlig kun var tiltænkt marken ved siden af som var til dyrefoder (ikke nødvendigvis til Danske dyr). Mit vaskemiddel (fra Danske supermarkeder) indeholder helt sikkert giftige ting og sådan bliver det ved. Og det er købt i Danmark!
Det jeg mente med mit indlæg (og dette her) er at ja, I køber sølv, og det er skønt for jer, men det har vi andre ikke nødvendigvis råd til, så I behøver ikke blive ved og ved og ved med at fortælle os hvor I køber det og at det vi bruger nok indeholder alt muligt giftigt. Vi har forstået det piger. ;)-

Dette og det tidligere indlæg var ikke ment surt, men som et oplæg til at få en diskution igang. ;)-
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg synes at det er et relevant emne Charlotte tager fat i - at der er rigtig mange mennesker, der rent faktisk ikke kan købe sølv til smykkerne - jeg har det selv sådan, at jeg køber sølv nogengange og andre gange forsølvet, men det vigtigste for mig er at det er nikkelfrit - dels fordi jeg selv har nikkelallergi og fordi jeg ikke ønsker at andre skal få det af mine smykker. Derfor er ørekrogene jeg bruger altid af sølv, men det er fordi de kan blive slidt, så forsølvningen kommer af og så er det rarest med sølv i ørene. Har en enkelt gang solgt et smykke med kobberdele til en kunde, som havde multi allergi og hun var altså også allergisk overfor kobberet - så vi kan faktisk godt være ude for at der er nogen, som ikke kan tåle det vi bruger, selvom det er et rent metal som kobber - i det tilfælde fik hun byttet til noget med rent sølv i, men det blev naturligvis dyrere for hende.

Mht ravstedhus, så har jeg købt der et par gange, men jeg er ikke imponeret - synes der er bedre og billigere steder at få sølv / forgyldt sølv fra, men det er jo altid en smagssag - og den varierer jo fra person til person, heldigvis da.

Mht ædelkontrol politiet er det relevant for nye medlemmer af forummet at få den besked repeteret nu og da, så der ikke er nogen, som kommer galt afsted i deres markedsføring og måske risikerer en bøde, så tak til Lise og Kirsten (havfruen) for altid at være på stikkerne for at hjælpe i det spørgsmål.

Hvordan har I andre det mht brug af diverse metaller /sølv /forsølvet mm ?
Charlottes
Opal
Opal
Det var ikke lige ørekrogene jeg mente. Der køber jeg også altid sølv netop fordi det går igennem huden og man reagerer kraftigere hvis det er noget forkert i. Jeg mente låse, mellemperler osv.

Det jeg skrev før kan jeg skrive på en bedre måde: Lise og Kirsten, jeg føler at det vi andre køber (hvad enten det er på ebay eller via forretninger i Danmark eller udland) bliver nedgjort af jer fordi I bliver ved og ved med jeres sølv og metal-politi. Og det er det jeg er godt og grundigt træt af. Nu gider jeg ikke vade mere rundt i emnet.
mace
Safir
Safir
Jeg forstår ikke det med at man ikke selv kan teste sit sølv, det test sæt jeg har er købt hos ravstedhus ? hvorfor sælge
testsæt hvis man ikke selv kan teste om det er sølv ?
Love-Shopping
Opal
Opal
mace skrev:Jeg forstår ikke det med at man ikke selv kan teste sit sølv, det test sæt jeg har er købt hos ravstedhus ? hvorfor sælge
testsæt hvis man ikke selv kan teste om det er sølv ?
har ikke set det fra ravstedhus,men kan man købe noget der ikke kun er nikkel test..
Nikkel test har jeg købt på apoteket..!
Knus fra Katja
Pia
Opal
Opal
som jeg har forstået sølv-testen og nikkeltesten, så drejer det sig om at komme ind under 'huden' af metaldelen for at teste den. det vil sige at du skal have fat i filen for at få et tværsnit af din finding for at teste for sølvets lødighed eller lave nikkeltest. det er hvad jeg forstod på perlemigs indlæg på det andet forum. altså test i dybden ikke alene i overfladen. Cadmium kan vi ikke teste for.

hvad angår forhandlerne herhjemme, som er godkendt, så køber de deres sølv i Kina og andre steder i østen - så det er altså en tvungen nødvendighed at der findes forhandlere af 925 i Kina. og forhandlere/fabrikanterne i kina må have et outlet på ebay, hvor vi kan købe.
Når det så er sagt, så er jeg fuldt ud enig i, at der er mere end god grund til at være mistænksom. men derfra og så til alene at købe sit 925 hos ravstedhus og irene from og hvem der ellers måtte komme på tale er at kapitulere sin kritiske økonomiske sans og overgive sig til en skræmmekampagne, der bare lammer ens lyst pga deres xxxx-ede priser.

men når vi finder en lødig forhandler, så kan vi jo bruge forum til at dele ham med.

jeg er også træt af sangen om ravstedhus, men forstår jeres hensigt.
Billede LOKE'S GHOST
Pia
Opal
Opal
for at bidrage til den absolutte paranoia:
925 stemplet kan købes hos fmg til en slik :ymparty: 8-} :o) b-(
Billede LOKE'S GHOST
Besvar